Akorların içine yerleştirilmiş farklı fotoğraflarla " Kendi Hikayeni Anlat" konsepti çok hoşuma gitti.
I liked the idea of placing different photos into the chords and saying "Tell Your Story" with Gibson.
JWT Singapore
Creatives:
Tay Guan Hin (Executive Creative Directo
Ali Shabaz (Executive Creative Director)
Andrew McKechnie (Copywriter)
Thomas Yang (Art Director)
23 Temmuz 2008 Çarşamba
Gibson
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
3 yorum:
Burada incelik aslında akorlarda...Gitara da bakarak, kullanılan akorların, sık kullanılan blues riffleri olduğunu söyleyebilirim. Acaba dedim notalar yada riff tanımları ile bir şey çıkıyor mu, ama GECD gibi bir şey çıktığına göre oradan yakalayamadım. Sol-Mİ-Do-RE den de bir şey çıkmadı. (Minör/majör detayına girmediğimi belirteyim)...Buradan da blues mantığında, 4 riff ile hikayeyi anlattığı sonucuna vardım. Daha büyük görsel ile daha net anlaşılır bence.
Görselin büyüklüğü zaten çok önemli böyle bir ilanda ama elimden bu kadarı geldi maalesef. Akorların minör/majör detaylı hali de "Sol,Mi minör,Do,Re minör" zaten ve fakat bununla ilgili bir ilan olması beklenilemezdi sanıyorum hedef kitleyi tamamen daraltacağı için. Akorların üzerinde rastgele fotoğrafların olması ve Gibson'lu bir hikaye yaratma fikri çekici geliyor. Kendi adıma bir fikrim yok ama hiç bir şey olmasa Gibson dendiğinde bile gitarı bilen insanda bir ilgi uyanıyor olmalı ilana karşı..Bilmem yanılıyor muyum:)
Şimdi kimisi çıkıp diyebilir ki müziğin farklı olmasını kılan notaların farklı zamanlarda basılmasıdır.Doğrudur,herkes dünyada en çok kullanılan bu akorları arka arkaya basar ama melodiler birbirinden zaman aralıkları farkıyla kulağa çok farklı şekilde ulaşır.Benim şahsi kanaatim kalkıp da zaman değerlerini eklemek,değişik akor dizilerini alt alta sıralayıp içine alakalı resimler koyucaz gibi kasmaktansa,dünyanın en meşhur akor aralığını koyup içini random resimlerle süsleyip gerisini "tell your story" diyerek bizim hayal gücümüze bırakmışlar.kimler yapmışsa helal olsun;şık ve sade olmuş.ha mesela bu reklamda gibson yerine ibanezin imzası olamazdı.neden? çünkü ibanez çok büyük farkla rock müziği tutkunlarının tercihidir. Dolayısıyla gibson blues,country,rock grupları ve müzisyenleri tarafından kullanıldığı için akor reklamın ayrılmaz parçası oluyor.
Yorum Gönder